Shockwave

shutterstock_481570651.jpg Shockwave is een bewezen effectieve therapie bij diverse pees en spierklachten, waarbij soms verkalking aanwezig is. De shockwave therapeut onderzoekt u eerst aan de hand van de locatie van uw klachten en bepaalt of het toepassen van Shockwave tijdens de behandeling voor u zinvol kan zijn. Mensen die al langer rondlopen met chronische pijn, als gevolg van bijvoorbeeld; een peesontsteking, een peesplaatontsteking, of kalkafzetting in de pezen hebben vaak positief effect en vermindering van de klachten door Shockwave.

Hoe werkt Shockwave
De Shockwaves worden opgewekt door middel van een handpistool die aangesloten is op een speciale compressor (het Shockwave-apparaat). In het handpistool zit een cilinder die met luchtdruk tikken opwekt die schokgolven geven. Door het handpistool op de pijnlijke plek te zetten, kan de therapeut deze schokgolven richten en geeft dit een verbetering in de doorbloeding en het celmetabolisme. Ook wordt er eventueel kalk poreus gemaakt, zodat uw lichaam dit beter kan afvoeren. Als gevolg hiervan vermindert de pijn. De behandeling kan zo worden opgebouwd dat dit als pijnloos wordt ervaren. Shockwave is een veilige therapie die vaak een injectie of operatie overbodig kan maken.

Klachten die goed behandeld kunnen worden met Shockwave zijn:
  • Hielspoor
  • peesplaatonsteking
  • kalkafzetting in de schouder
  • peesontsteking in de schouder
  • tenniselleboog of golfelleboog
  • slijmbeursontsteking in de heup
  • jumpersknee
  • runnersknee
  • achillespeesontsteking

Deze therapeuten kunnen u helpen

Benieuwd of we jouw kunnen helpen?

Neem contact met ons op.